Jiří Hledík Ultracycling
česky česky    English English

Aktuality

Jarda Hrubý - český Ernesto Colnago

21.
ledna 2017

jarda hrubý - český ernesto colnago

Konstruktéra kol Jardu Hrubého považuji za českého Ernesta Colnaga! Pro mne je Jarda člověk, který konstrukci rámů, stavbě kol a vývoji technologií tohoto oboru více než rozumí a kterého si osobně moc vážím. Z těch starších snese srovnání jen pan Kovařík (značka KOVAŘÍK), z těch současných pan Duchek (značka DURATEC). Jarda netouží po publicitě, popularitě ani slávě. Přesto byl za špičkovými modely PELLS a nyní Favoritu pomohl ukázat cestu, kam by měl jít. Obchodní značkou jeho rámů je „ROZZO“ http://rozzo.cz/ . Pro mě Jarda dělal všechny 3 závodní modely „silniček“, které se mnou jezdily v drsných podmínkách na závodech světové ultramaratonské série, pod značkou „RUBACUORI“. V klidu a pohodě ve svých dílnách vytváří vize toho, kam může „rámařina“ dále jít. Najdete tady CNC obráběcí stroj, TIG svářečku, stroje na obrábění kovů, formy na dělání a lepení trubek, spoustu nejrůznějších přípravků pro správné a přesné měření a sestavení geometrie kola. Má to zde velmi osobní kouzlo! Velkou radost mi udělal článek ve Forbesu, kde se najednou mezi celebritami objevil v sekci "Neviditelní" smějící se Jarda popisující svůj vztah k tomu, čemu doslova a do písmene propadnul. Jarda dělá kola dle přání klientů na základě jejich představ o geometrii, vlastnostech a designu. Stavbu rámových setů vždy spojuje s nějakým příběhem a zájmem klienta. Klienty si ale vybírá a ti, kteří nemají dost trpělivosti, nemají šanci. A když si počkáš, dočkáš se originálních Czech Hand Made zcela nevšedních produktů a splnění svých snů a očekávání. Jeho kola jezdí na několika kontinentech, jezdí na dráze, silnici a MTB tratích. Jezdí na nich i profesionální cyklisté doma i v zahraničí, olympionici, mistři Evropy i světa. Tou největší přidanou hodnotou jeho rámů je možnost jejich opravy po různých havárkách a pádech, které se s koly mohou stát. To je u jeho karbonových rámů dané zcela odlišnou konstrukcí od předražených rámů typu „monocoque“ jenž už při malých karambolech řeší jejich prodejci se zákazníky tak, že jim tvrdí, že takový rám je neopravitelný a … „kup si nový“. Tuto nespornou výhodu jsem zažil na vlastní kůži, když jsme vloni v dubnu v italském Silvi ještě před startem Race Across Itally zničili obě závodní silničky. Naprosto neopravitelná záležitost. Ale ne v případě rámů od Jardy Hrubého! A tak díky jeho šikovným rukám a zkušenostem se postupně podařilo opravit „Bělocha“ a resuscitovat „Stříbrňáka“ a vrátit je zase do hry! Náklady na opravy byly neporovnatelně nižší než si pořídit nové rámové sety. Jiné rámy už nechci. A protože se už blíží mých „60“ rodí se u Jardy v dílně překvapení – už brzy spatří jeho finální verze světlo světa a premiéru bude mít v Brně společně s promítáním filmů, fotek a povídání o ultramaratonech. Fotky z archivu najdete ZDE.

 

21. 01. 2017, 18:19:46
Jiří Hledík
Ultracycling for Charity

Sponzoři

Hlavní sponzoři:

ČEZ Tesnet ENPRO ZAT Swietelsky Bike store Tufo Atexsport

Mediální partneři:

Český rozhlas

Jsem členem Czech
ultracycling team

CUT RAAM CUT RAAM

Podporujeme Asistenci O.P.S.

Ultracycling for Charity