Jiří Hledík Ultracycling

Aktuality

23.

8. soustředění CUT

Od pátku do neděle probíhalo již 8. soustředění našeho realizačního týmu. Tentokráte bylo v jihočeském Purkarci. Kromě Vojty a Alči do sobotního rána postupně přijeli Jindřiška, Jakub, Vláďa, Honza, Štěpán a Zdenek. Já s Mechošem jsme vyrazili na kolech v pátek odpoledne a také jsme se na nich vraceli i v neděli odpoledne domů. Tentokrát jsme po oba víkendové dny vyráželi na kola. V sobotu za slunečného počasí jsme projeli moc pěkné kolečko v lokalitě mezi Hlubokou/V a Hněvkovicemi po obou stranách Vltavy, jejíž součástí je ve směru Hluboká - Purkarec cyklostezka vedoucí až do Poněšic. V neděli jsme v inverzi projeli přes Hněvkovickou přehradu, Týn/V a Bohunice kolečko kolem Temelína, který byl celou dobu ukryt v husté mlze. V sobotu večer jsme si promítali kultovní film z 1. ročníku RAAM z roku 1983 (!), povídali si o odjetých závodech a nové sezóně 2017. Definitivně jsme si potvrdili náš 3. start na Glocknerman, který se tradičně jezdí jako mistrovství světa v silničním ultramaratonu. Bude to již 20. ročník a pro mne to bude první start v kategorii 60+ (předchozí starty byly v kategorii 50+ v 2008 a 2013). Protože už je na čase se pomalu loučit s ultramaratony v divizi SOLO, rozhodl jsem se, že bych to rád udělal po tomto závodě a dál už bych pokračoval jen ve dvojici. Právě o tom jsme si povídali, co na to tým, kdo by mohl být tím adeptem ze CUT a kdo „z venku“. A protože už několik rádoby pokusů v minulosti bylo, ale vlastně jeden jediný se nakonec uskutečnil (úspěšný se Štěpánem na jaře 2014 na DOS RAS EXTREME…), tak jsme naše rozhodování neuzavřeli. Přestože někteří CUŤáci mohli přijet jen na skok (Jakub pokaždé jen na večer, Zdeněk jen na sobotu), byla to paráda nás zase takhle vidět pohromadě. Díky, bylo mně s vámi se všemi moc pěkně!

14. 01. 2017, 14:58:55
16.

"štěrkovka" - gravel bike marin gestalt 3

Co může silničáře ještě překvapit a z čeho můžeš mít ještě radost? Co takhle lítat po lesních cestách nebo „polňačkách“, štěrkových zkratkách, šotolinových stezkách? Na to jsem dlouho myslel a najednou přišla nová výzva – gravel bike! Více jak 4 měsíce visel u Mechoše ve vitríně Marin Gestalt 3 – novinka pro rok 2016 z Kalifornie. Opravdová „štěrkovka“! Panečku, je to tady! Hned jak jsem ji viděl, věděl jsem, že je to jen otázka času a budu se s ní prohánět po jihočeských lesích, kolem rybníků po zapadlých stezkách. Sobotní den byl jak stvořený pro její první otestování. Akorát vhod mi přišla nabídka od Jakuba na společnou vyjížďku. Neváhal jsem a projeli jsme se podél Vltavy Poněšickými lesy na Týnsko, kolem atomky a zpět. Velikost „XL“ mně padla jak ušitá, rozdíly v geometrii oproti mým závodním silničkám od Jardy Hrubého jsou minimální a není třeba vůbec nic ladit! Po první odjeté stovce hýřím radostí z toho, jak je to pohodlná ale přitom stále ještě sportovní jízda. Na 622x30 schwalbe S-One pláštích se v lesních sjezdech cítím jistě. Kolo perfektně vede stopu a reaguje na každou seberychlejší změnu směru. V táhlých výjezdech je sice znát 3 kila navíc oproti mým karbonovým speciálům, ale tohle kolo nemusím šetřit a můžu mu pořádně naložit i na rozbitých cestách. Na řazení na SRAMu jsem si rychle zvyknul. A protože v jednoduchosti je krása, tak Gestalta 3 vybavili kombinací 1x11 v sazení 44 x 10-44. Přesně pro vyznavače nesilového pojetí jízdy a frekvenčního šlapání. Není nad čím mudrovat a ztrácet část dlouhým přemýšlením nad tím, jestli přechod na jedno převodník ubere kolu na kráse a na komfortu ve škále řazení. Za chvíli v tom vidíš jenom výhody. No a na své si přijde i milovník řemeslné práce a detailů – Gestalt 3 jich má opravdu mnoho přestože na první pohled vypadá kolo stroze a jednoduše. I v tom je jeho krása! Mechu, „štěrkovka“ je jedna velká radost tam, kde končí asfalt.

14. 01. 2017, 14:22:05
03.
října 2016

stary na grand fondo na trase "5 monumentů"

První říjnovou sobotu jsem se účastnil krásného maratonu na jihu Čech „Bohemian Grand Fondo“, jenž se tradičně jezdí na podporu v boji proti rakovině prsu. Tento závod se v Čechách jezdí teprve 3 roky (prvního ročníku v roce 2014 jsem se účastnil jako domestik kamaráda Boba). Letos pořadatel připravil vedle tratí „Fondo Český Krumlov“ (120 km, 3048 m převýšení) a „Bohemian Grand Fondo“ (183 km, 4438 m převýšení), vrchařskou ochutnávku „5K monument“ (221 km, 5.282 m převýšení). Tu jsem si vybral a na konci letošní „sezóny“ projel. Opět s Bobem a tentokrát i s jeho kamarádem Davidem. Trať 5KM byla jedna velká a nádherná skládačka krásných kopců a stoupání na Českokrumlovsku, v Blanském lese, Lipensku a Boleticku. Prostě paráda! Až na defekt (ve sjezdu za Světlíkem mně doslova bouchla galda na zadním kole…) vše probíhalo bez problémů, za krásného počasí a za účasti mnoha startujících hlavně na kratších tratích. Na trati 5KM startovalo 60 závodníků, z toho jen 6 starších 50 let což předurčovaly především parametry závodu – profil, délka tratě a časový limit. Na trati pak byly 3 měřené horské časovky, podle kterých se nakonec určoval celkové pořadí (nikoli podle celkového času). Závod jsem absolvoval za 10 hodin 43 minut 33 vteřin. Po dlouhé době jsem si alespoň trochu připomněl, jaké to bylo, když jsem ještě před padesátkou pár let jezdil maratony VELO série (dnes 53x11). Díky Jardovi Hrubému jsem už mohl jet na „Bělochovi“, kterého Jarda a následně Mechoš resuscitovali a vrátili jej do mojí závodní flotily. Ale o tom bude samostatná zpráva později.

14. 01. 2017, 14:01:33
05.
září 2016

ledovcová túra vysoko nad hochalpenstrasse s Jakubem

Od pátku do neděle jsem s Jakubem prožil nevšední zážitky na ledovcové túře v Glocknergrupe. Chtěl jsem si výstupy na tamní třítisícovky vyšlápnout z co nejnižších výšek, tak, jak jsem to měl vždy ve zvyku. A podle toho nakonec Jakub připravil nádhernou trasu zdaleka nejenom na jeden kopec. Vymyslel okruh jdoucí přes 4 třítisícovky - Ferleiten, Schwarzenberghütte, stěna Bratschenkopf, Groesses Wiessbachhorn, Hinterer Bratschenkopf, Klockerin, Grubenschartebiwak, Hohe Dock a zpět přes Schwarzenberghütte do Ferleiten. První noc jsme strávili na Schwarzenberghütte a druhou noc na Gruberschartebiwaku 3.100 m.n.m. Počasí nám přálo, byly ideální podmínky. Každý den jsme vstávali v pět hodin ráno a vyráželi s čelovkou ještě za tmy. Krásných zážitků bylo opravdu hodně. Jakub mě moc nešetřil s vírou v to, že to ultramaratonec zvládne. Nakonec jsme tedy zdolali 4 třítisícové vrcholy, vylezli více jak 3000 metrů převýšení a vše si také pěkně slezli zpátky. Největším zážitkem byl pro mne ranní výstup 1000 metrů vysokou stěnou na hřeben Bratchenkopf na laně veden Jakubem. Tak trochu v napětí a nic netuše jakou „deskou“ na hřeben lezeme jsem se další části túry častokrát díval zpět na to, kam mě Jakub bez ostychu vytáhl. V 59 letech už nejsem žádný kamzík. Jakub tomu skvěle uzpůsobil i naše tempo. Občas jsem tak trochu nostalgicky vzpomínal, jak jsem před třiceti lety lítal v Tatrách, Fatře, na Pirinu, Rile či Kavkazu. Ale ta lehkost se už nevrátí. Přesto tenhle krásný zátěžový test tělo přijalo a bez následků zvládlo. A tak s optimismem hledím na reálnost splnění mého snu, tj. výstup na Matterhorn s Jakubem. To, že Jakub je neskutečně spolehlivý a empatický, všichni CUŤáci (a nejenom oni…) dávno víme. Ale teď jsem měl možnost poznat i to, jaký je to úžasný parťák v horách a na laně. Díky Jakube, to fakt stálo za to!!! Jakubův report z túry najdete ZDE.

14. 01. 2017, 13:50:08
15.
srpna 2016

Start na XXVI. ročníku "Lichnov 24 hodin"

V doprovodu Alči a Vládi z našeho CUT jsem se uplynulý víkend mohl vrátit na závodní tratě a po 2 leté pauze si znovu trochu „zazávodit“. Žádný ultramaraton, ale na rozjezd jsem zkusil po mnoha letech 24 hodinovku. A vybral jsem si Lichnov, kde jsem startoval ve dvojicích celkem 4x (poprvé v roce 2002, naposledy 2007). V kategorii jednotlivci nad 50 let jsem si vyjel 2. místo a ujel 62 okruhů za 23h 54min. Při dopočtu na celých 24 hodin to pak tedy bylo 600,8 kilometrů. Žádné velké ambice, očekávání a cíle jsem neměl, potřeboval jsem se jen po dlouhé přestávce konečně rozjet a vydržet ve svižném nonstop tempu alespoň těch 24 hodin. Osobní rekord z K24 (625 km v roce 2006) zůstal tedy nedotčen. Alča s Vláďou mně vytvořili na tradičním place „u silnice" výborné zázemí a potřebnou pohodu ve dne i v noci. Počasí nám všem neskutečně přálo, měli jsme ideální podmínky. V průběhu závodu i po slavnostním vyhlášení jsem si stačil říci pár slov jak se starými známými z ultramaratonských tratí (Jirka Legerski z Eurorace 2010, Patrik Bártík z dalších ultramaratonů a 24 hodinovek), tak s novými sympatickými borci i statečnými závodnicemi. Děkuji také „Sváťa týmu“ (Lence, Ondrovi, Jarce a Zbyňkovi Fojtíčků) za milé a hlasité povzbuzování při průjezdech do nových kol závodu. Určitě povzbuzující také bylo, když Michal Klimeš přijel po noční na kole z Ostravy na trať pozdravit známe jezdce. Celkově v jednotlivcích zvítězil Sváťa Božák ve svém osobním rekordu a další známý ultramaratonec a nestor Lichnova Patrik Bártík dojel na 3. místě. V naši kategorii 50+ zvítězil Martin Trojan, sympatický borec a jezdec 24 hodinovek z Liberce, a na 3. místě dojel Josef Orság. Chci mu touto cestou vyjádřit opravdu velkou pochvalu a uznání za jeho výborný výkon – "běda nám, Josef, až začneš závodit na pořádném kole… ". Jsem moc rád, že jsme se do Lichnova vrátili a závod si takto dokázali užít. Věřím, že je to dobrý vstup do dalšího letošního závodu „5K monument“ a hlavně do nadcházející sezóny 2017 na svěťák na Glocknermana v kategorii 60+. Díky za vše!